Tuesday 8 April 2014

#1 Syafiq Asyraf


bismillahirahmanirahim

Ini merupakan post pertama aku dekat blog ni. Sooo, orang pertama yang akan aku ceritakan nih merupakan antara orang yang boleh aku katakan rapat lah jugak dengan aku nih

so first, ini merupakan serba sedikit biodata beliau



nama : muhammad syafiq asyraf bid abdul malek
fb : syafiq

haha..cukop la tu sedikit.

sekarang nih aku nak ceritakan tentang mamat ni..syafiq nih merupakan boleh lah dikatakan best friend aku jugak. Dia nih dah la duduk satu taman dengan perumahan aku. Tapi dia tak satu sekolah dengan aku. So aku start rapat dengan dia masa umur kiteorang darjah 6. Masa tu tahun 2008. Orang kata, budak-budak kelantan nih cepat rapat betul kah? haha. Betul la kot. Aku orang kelantan and same to his to. haha. so, bile mula grown up. kiteorang tak contact about 5 years macam tu la. then, sebelom spm, hubungan kiteorang tetiba jadi cam akrab gitu ko..gile tak?? haha.




syafiq nih, cek nak habaq mai la kat hangpa semua. dia nih terlajak sangat baiknya. nape ye?? haha. mane taknya, time aku susah sikit je ade je tangan dia nak tolong. lagi-lagi lepas habis spm nih. lagi la....suka sangat teman aku dok umah sorang-sorang. Pernah sekali tu, moto aku rosak. Time ruh pulak dekat round board nak masok kota seriemas tuh. seb baek lah si mamat nih ikot aku. aku kalau tak, aku dah nangis sorang-sorang dah kat tepi jalan tuh. So kiteorang tolak la moto sampai jumpa workshop. Alhamdulilah sampai jugak. i'm as your friend proud of you and rasa tak taw nak cakap apa.


kadang-kadang kiteorang share masalah sama-sama. Tapi kebanyakan masalahnye ialah tentang Binatang Newyork. (have a meaning behind that) haha.

Tak semua manusia Allah jadikan sempurna. setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan mereka sendiri. same as syafiq, dia pon ade kekurangannya. tapi, as a friend I must help dia untuk memperbaiki kelemahan dia. PAgi nih pulak dia ajak pegi tengok Bola. haha. aku tak minta sangat tak pe la. teman orang je la. haha.

ok, aku rasa itu sahaja aku nak cerita tentang kawan aku sorang nih syafiq asyraf. bajet comel budak nih. haha. ouh, before aku forget, kiteorang ade wat music video. kalau korang nak tengok music video tuh. actually parody music video. korang pegi dekat youtube and search sekejap version. ada lah keluar kat list tuh.

assalamualaikum.

SAHABAT TILL JANNAH..IN SHA ALLAH


No comments:

Post a Comment