Wednesday 9 April 2014

#2 Najihah Liyana


Bismillahirahmanirahim…..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…..

Pada hari yang barakah ini marilah kita panjatkan kesyukuran keatas kebesran dan kurniaan Allah Taala yang telah memberi kita nikmat bernafas dan yang paling besar sekali iaitu nikmat iman dan islam

Pada hari ini juga aku akan bercerita tentang sahabat aku yang seterusnya yang bernama


Najiha liyana binti khairudin 
facebook : Gare

Najiha nih merupakan Antara kawan perempuan yang paling rapat dengan aku. Mane taknya, dah lah sekolah dari form 1 sampai lah form 5. Spm pulak duduk satu row dengan aku. Badan pengawas pulak tuh. Yang tak leh blahnya, dia nih partner aku dalam pengawas. Aku as setiausah kehormat and she as naib setiausaha kehormat.






Najiha nih baik sangat lah dia nih. Nih aku nak cerita sikit nih. Masa dekat dalam pengawas dulu. Kebanyakan kerja SU dia yang buat. Bukannya aku nak jadi bos. Memang aku nak pon. Tapi, I’m human. Aku ade lah jugak perasaan dan hati perut. Tapi, dia nak jugak tolong aku. Aku pon kasi je la.
Then, dia jugak anak KKG. Means ketua kampong. Fuyooo!!! Aku dah pernah pegi dah rumah dia. Walaupun dia nih anak ketua kampong. Tapi dia tak pernah sombong dengan orang. Cik najiha nih jugak kenal dengan parents aku. Chhhooyyy~~~~ bukannya ape dah dia rapat sangat. Sampai mak ayah aku pon kenal die.





Haaaa….najiha nih jugak lebih dikenali dengan name comelnyeww ( errkk, comel ke?) GARE. Who to pronouns it? “Ga” “Rae”. Mesti hangpa semua nak taw kan cam na nama dial eh tukaq lagu tuh? Dan sape kah perekanya. Meet the pereka nama, hafizi. ( wwooohhhooo ).

Name dia

NAJI à NAJIHA àJIHA à G-ARE à GARE


Dan macam itulah terjadi dan tercetusnya name gare. Huurrmmm. Ape lagi aku nak cite kat korang semua ek? Huh. Rasanya takda apa-apa dah aku nak cerita. Itu sahaja serba sedikit tentang sahabat wanita saya ini. Segala kekurangan amat dikesali

Itu sahaja daripada saya..

Assalamualaikum….


2 comments: